Tracer – Water For Thirsty Dogs

Tracer – Water For Thirtsy Dogs
27 juli 2015
OMN

Tracer is een drietal dat komt uit Adelaide en dat ligt in het zuiden van Australië. Nou staat dat land natuurlijk bekend om de rock’nroll-bands die er vandaan komen en dat is ook het geval bij Tracer. Al moet je niet denken dat we hier weer een AC/DC of Airbourne rip-off te pakken hebben. Nee, Tracer put zijn inspiratie uit de Stoner-rock en de grunge. Liefhebbers van bands als Monster Magnet, Foo Fighters, Spiritual Beggers, Queens Of The Stone Age zullen met dit album weglopen.
Eigenlijk is voor de band vanaf 2011 met het album Spaces In Between begonnen te lopen. De band had al eerder een album en EP uitgebracht, maar dat veroorzaakte nog weinig reuring. In 2013 brachten zehet door Kevin Shirley (Iron Maiden/Led Zeppelin/Silverchair/Joe Bonamassa) geproduceerde album El Pistolero uit en ineens lag de wereld aan hun voeten. Overal ter wereld werd de band gevraagd om te komen spelen, hetgeen de verwachting voor het nieuwe album alleen maar groter maakte. Iets wat de band zelf ook gevoeld moet hebben, aangezien ze zichzelf 4 maanden de tijd gunden om het album te schrijven. Al gauw werd twee keer per week repeteren veranderd in zes keer per week en met blaren op de vingers werd de deadline gehaald en kon het album opgenomen worden. De opnames vonden plaats in de Echo Bar Studio in Hollywood, LA. Dit keer zonder producer, maar de mix werd door Erik Reichers gedaan, die het album een heerlijk heldere sound meegaf. Alle instrumenten van het drietal en de zang staan lekker in de mix.
Zoals gezegd komen de invloeden uit de stoner-rock en grunge en zo pendelt de band dan ook steeds tussen enerzijds Foo Fighters/Nirvana/Soundgarden en anderzijds Kyuss/Monster Magnet/Spiritual Beggars/QOTSA.
Vervelend? Nee, helemaal niet! De volgende keer hopelijk iets meer een eigen sound en we de band gaat echt hoge ogen gooien. Kortom, een bandje om in de gaten te houden voor de toekomst!

Klik hier en shop alles van Tracer bij Large