Hyades – The Wolves Are Getting Hungry

Hyades – The Wolves Are Getting Hungry
29 juni 2015
Punishment 18 Records

De titel van het album zal ongetwijfeld slaan op de lange tussenpoos die de Italiaanse thrashband heeft genomen sinds hun voorlaatste album uit 2009. Na dat album ging Hyades op stal en gingen de bandleden afzonderlijk allerlei muzikale projecten aan of besteedden meer aandacht aan het gezinsleven. Dan staan de wolven vanzelf op je deur te rammen en eisen dan een nieuw album…
De band is al sinds halverwege de 90-er jaren bezig en bracht pas hun eerst full-lenght, Abuse Your Illusions, in 2005 uit.
De vijf heren uit Varese, zo’n 40 kilometer ten noorden van Milaan, laten op dit album horen dat ze in 2008 niet voor niets door Metal Hammer UK tot de 30 meest representatiefste thrashbands behoren. Muzikaal hangen ze nog steeds ergens tussen duitse thrash (bands als Kreator, Tankard en Destruction) en de bay-area thrash van Exodus.
Het gitaarwerk is weer prima verzorgd door de tandem Testa/Negonda en de zang van Marco Colombo schuurt en snerpt er bij alsof ze nooit anders hebben gedaan. De band had in het verleden nog al eens problemen met het behouden van de basgitaristen en de drummers, maar lijken nu toch een geoliede line-up te hebben met Rob Orlando (nieuw) op bass en Rodolfo Ridolfi op drums.
Als afsluiter vinden we een nieuweversie van het nummer Hyades dat destijds op Abuse Your Illusion verscheen.
Dit vierde album is opgenomen en afgemixt door gitarist Lorenzo Testa, de mastering hebben ze uitbesteed aan Andy Classen in in zijn Stage One Studios. Het artwork is dit keer niet door Ed Repka gedaan, hij was verantwoordelijk voor de hoezen van het tweede en derde album, maar door Mario Lopez. De hoes is geïnspireerd op het Italiaanse meesterwerk Il Quarto Stato van schilder Guiseppe Pellizza Da Volpedo.
Liefhebbers van eerdergenoemde thrashbands doen er goed aan deze hardwerkende band en hun nieuwe album te checken!

Klik hier en shop alles van Hyades bij Large